نوشته شده توسط : محفوظ
آنچه که در تصوير مشاهده می کنید، ایده اولیه نوعی پل مارپیچ برای حل مشکل تردد میان هنگ کنگ و چین است. مشکل از این قرار است که در هنگ کنگ رانندگان بایستی از منتها اليه سمت چپ جاده عبور کنند. اين در حالی است که قوانين در چین برعکس بوده و بايستی از منتها الیه سمت راست خود حرکت نمايند. حالا تصورش را بکنید که رعایت این قانون در جاده ای که حلقه اتصال این دو منطقه است چه فاجعه ای را به وجود خواهد آورد؟!
 

 
این پل که با نام Pearl River necklace(گردنبند مرواريد رودخانه) معرفی شده، قرار است با طرح مارپیچ گونه خود تردد را در دو باند مجزا تفکيک کند، تا حوادث در این جاده به حداقل خود برسد.
 

 
اگر این ایده به عنوان طرح نهایی پذیرفته شود، علاوه بر حل مشکل ترافيک اين منطقه، به دلیل داشتن چشم انداز ساحلی زيبا، يک جاذبه گردشگری هم خواهد بود.

:: موضوعات مرتبط: عکس , خواندنی ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 677
|
امتیاز مطلب : 89
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
تاریخ انتشار : 22 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محفوظ
عظیم پرمجی فرد ثروتمند و پرقدرت هندی، انسانی خیر و ريیس شرکت ویپرو، یک گروه از مجموعه‌ای از شرکت‌ها است.

یکی از شرکت‌های این گروه ویپرو تکنولوژیز یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های نرم‌افزاری در هند است که در لیست 100 شرکت تکنولوژی برتر در جهان نیز قرار دارد. این شرکت همچنین بزرگ‌ترین شرکت تامین‌کننده خدمات تحقیق و توسعه مستقل در جهان است. پرمجی در سال 2009 با ثروت 7/5 میلیارد دلار هشتادوسومین میلیاردر دنیا و یکی از مسلمانان میلیارد دنیا محسوب بود.

طبق گفته مجله فوربز او در سال 2010 با ثروت 17 میلیارد دلار دومین فرد ثروتمند هند بوده است. ویپرو از آغاز تاکنون به تولید روغن‎های هیدروژنی آشپزی می‌پرداخته و بازار کشور هند و بسیاری از کشورهای منطقه را در اختیار دارد. نکته جالب در مورد این کمپانی آن است که اگر چه محصول اصلی و اولیه آن روغن‎های آشپزی است، اما در تولید انواع نرم‌افزار کامپیوتری نیز در کشور هند جز اولین‎ها به حساب می‎آید. 74 درصد گروه ویپرو در اختیار پرمجی است.

عظیم‌هاشم پرمجی در 24 جولای سال 1945 در مومبای در هند و در خانواده‌ای مسلمان متولد شد. پدر او مالک شرکت سبزیجات هند غربی (که بعدا به ویپرو تغییر نام داد) بود. این شرکت روغن و چربی‌های نباتی هیدروژنی تولید می‌کرد. پدر بزرگ پرمجی نیز پادشاه برنج بورما بود و یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خرید و فروش برنج را در هند پایه‌ریزی کرده بود.

زمانی که عظیم تحصیلات اولیه را در مدرسه سنت مری در مومبای به پایان رساند برای تحصیل در رشته مهندسی الکترونیک به دانشگاه استنفورد کالیفرنیا رفت، اما او در سن 21 سالگی مجبور شد تحصیل را به خاطر به عهده گرفتن مسوولیت کسب‌وکار خانوادگی به خاطر مرگ ناگهانی پدر در سال 1968 رها کند. البته او بعدها پس از بیش از 30 سال تحصیلات خود را در سال 1999 در این رشته تکمیل کرد. پرمجی پس از مرگ پدر در حالی که بسیار جوان بود، مسوولیت رهبری شرکت بزرگ پدرش را بر عهده گرفت، اما او اعتقاد داشت: «برای پرهیز از غرق شدن در آب، شما باید بیاموزید که بسیار سریع شنا کنید» و بنابراين توسعه سريع فعاليت‌هاي شركت‌ را در دستور كار قرار داد.

کمی بعد پرمجی تمرکز شرکت را از صابون و مواد روغنی به نرم‌افزار تغییر داد و به این شکل شرکت سبزیجات هند غربی پدر، تبدیل به شرکت محصولات ویپرو، ویپرو تکنولوژی و ویپرو کورپوریشن شد. این شرکت تحت رهبری پرمجی گام بزرگی به سوی گسترده و متنوع شدن برداشت. این شرکت همچنین با شراکت با جنرال الکتریکز شروع به تولید لامپ‌های روشنایی و دیگر محصولات مصرفی چون صابون، شامپو، پودر بچه و غیره کرد. واحد کسب‌وکار نیروی محرکه ویپرو که سیلندرهای هیدرولیک تولید می‌کرد در سال 1975 راه‌اندازی شد، اما جاه‌طلبی پرمجی به همین جا ختم نشد. ویپرو با بهره بردن از شکست IBM در بازار هند در سال 1975، به حوزه IT هم وارد شد و به این شکل در تولید سخت‌افزار، توسعه نرم‌افزار و اقلام مربوط به آن تحت یک امتیاز خاص از سنتینل نیز درگیر شد.

در نتیجه این فعالیت‌ها، یک شرکت 5/1 میلیون دلاری در صنعت روغن‌های خوراکی طی چند سال به یک شرکت متنوع 660 میلیون دلاری تبدیل شد که شرکت‌هایی در زمینه خدمات،‌ سیستم‌های پزشکی، ‌محصولات تکنولوژی و محصولات مصرفی با دفاتر مرکزی در کل دنیا داشت. بخش عمده‌ای از درآمد این گروه از بخش IT است. ویپرو با شرکت‌های پیشتاز جهانی چون آلکاتل، نوکیا، سیسکو و نورتل کار می‌کند و با شرکت جنرال الکتریک هم مشارکت دارد. این شرکت با بیش از 108 هزار کارمند در سرتاسر دنیا درآمدی بالغ بر 6 میلیارد دلار در سال 2010 داشته است.

عظیم پرمجی در سال ۲۰۰۰ برای اولین بار در لیست ۲۰ نفر اول جهان از نظر ثروت و نفوذ اقتصادی جای گرفت و از آن زمان تاکنون همواره نام او در فهرست‌هاي مختلف اقتصادی مشاهده می‎شود. مجله تایمز پرمجی را در سال 2004 جزو 100 فرد تاثیرگذار جهان قرار داد. یکی از مهم‌ترین عناوینی که طی این سال‎‏ها به او اعطا شده لقب «بیل گیتس هندی» است که در سال ۲۰۰۳ اولین بار توسط یک گزارشگر شبکه بی.بی.سی به این نام خوانده شد.

پرمجی ازدواج کرده و دو فرزند دارد و ساکن بانگالور است. پسر بزرگ پرمجی، ریشاد یکی از مدیران ویپرو و پسر کوچکش تریک با شرکت سرمایه‌گذاری خانوادگی پرمجی اینوست کار می‌کند.

عظیم پرمجی دو سال پیش از فعالیت‌های روزمره شرکت کناره گیری کرد، اما همچنان ريیس شرکت است. او به خاطر فروتنی و قناعت و کم خرجی، به‌رغم داشتن ثروت میلیاردی، شهرت دارد. او یک ماشین معمولی دارد و با پروازهای ارزان قیمت سفر می‌کند و ترجیح می‌دهد به جای هتل‌های لوکس در مهمان خانه‌ها اقامت کند. او همچنین بنیاد خیریه‌ای به نام خودش تاسیس کرده است. پرمجی چند مدرک افتخاری‌ را نیز از آکادمی مانیپال، دانشگاه آلیگار و دانشگاه وسلیان دریافت کرده است.


:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 645
|
امتیاز مطلب : 94
|
تعداد امتیازدهندگان : 21
|
مجموع امتیاز : 21
تاریخ انتشار : 22 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محفوظ
در اوايل قرن بيستم، چاي، نوشيدني لوکسي بود که فقط ثروتمندان توانايي خريد آن را داشتند.
 
در نيويورک، تجار چاي بي‌ صبرانه منتظر محموله‌ هاي چاي که از هند و چين مي ‌آمد، مي ‌‌نشستند و آن را به قيمت گزاف به مشتريان خود مي ‌فروختند.
 
قوطي‌ هاي فلزي کوچک، اولين نوع بسته‌ بندي چاي بود اما از آنجا که قيمت اين قوطي ‌ها نسبتا بالا بود، در سال 1903 ميلادي، براي اولين بار از کيسه‌ هاي ابريشمي به جاي قوطي ‌هاي فلزي استفاده شد. اين نوع بسته ‌بندي، اول در سال 1904 ميلادي، به کافه‌ رستوران ‌هاي نيويورک و بعد از آن، به سراسر جهان راه يافت. برخي مصرف‌ کنندگان، کيسه‌ ها را به همان صورت درون آب ‌جوش انداختند و متوجه شدند چاي در حال رنگ دادن و دم کشيدن است. از اين پس بود که روش‌هاي ساده ‌تري براي استفاده از چاي پيدا شد.
 
سوليوان، اولين تاجري بود که چاي را در بسته ‌بندي‌ هاي کوچک ابريشمي به بازار عرضه کرد.
 
ابداع چاي کيسه ‌اي احتمالا بهترين و بدترين اتفاق در صنعت چاي بود! بهترين بود چون سبب افزايش توجه مردم به چاي شد و بدترين بود چون از آن به بعد، درون کيسه‌ ها چاي ‌هايي با کيفيت پايين در دسترس مردم قرار گرفت.
 
کم ‌کم مردم به چاي کيسه‌ اي علاقه بيشتري نشان دادند چون ديگر نيازي به استفاده از صافي نبود و از آنجا که برگ کامل چاي درون کيسه قرار مي ‌گرفت، رنگ و بوي چاي عالي بود اما به تدريج توليدکنندگان به جاي برگ کامل، چاي پودري شده يا اصطلاحا خاک چاي را جانشين آن کردند تا زمان رنگ دادن به حداقل برسد و در ضمن سود آن ها افزايش يابد. گرچه امروزه خيلي‌ ها دم کردن چاي خشک و عطر و بوي آن را مي ‌پسندند اما هنوز هم سرعت رنگ دادن و دم کشيدن چاي کيسه‌ اي سبب شده طرفداران خاص خود را داشته باشد؛ به ‌طوري که در انگليس 95 درصد چاي مصرفي مردم را چاي کيسه‌ اي تشکيل مي ‌دهد.
 
در سال 1920 ميلادي، چاي کيسه ‌اي در آمريکا در دسترس همه بود. چاي کيسه ‌اي ابتدا به شکل دايره‌ اي شکل(در سال 1922) و بعد به شکل هرمي(در سال1996) درآمد. در سال 1930 ميلادي، شرکت سالادا براي اولين بار کيسه ‌هاي چاي را از جنس فيبر کاغذ و از چوب درختان فيليپيني و کلمبيايي ساخت و به دنباله آن کاغذي آويخت تا روي آن مارک شرکت خود را بزند. امروزه هم هنوز بيشتر انواع چاي کيسه‌ اي از کيسه‌ هايي با جنس کاغذ و نايلون ‌هاي مخصوص مقاوم در برابر گرما(مثل پلي ‌پروپيلن) تهيه مي ‌شود اما لازم به ذکر است که کيسه ‌هاي ابريشمي براي سلامت بهتر هستند و کيسه‌ هاي فيبر کاغذي و نايلوني صرفا براي کاهش هزينه‌ هاي شرکت ‌ها ابداع شده است.
 
3 سوال رايج درباره چاي
 
سالانه 3 بيليون کيلوگرم چاي در سراسر جهان توليد مي ‌شود. اين نوشيدني گرم به دليل آرامش ‌بخش بودن و رفع خستگي، خيلي پُرطرفدار است. اما پرسش هاي زيادي هم درباره آن مطرح است که به نظر مي ‌رسد سه پرسش زير، همه‌ گيرتر است:
 
آيا نوشيدن چاي يا هر نوشيدني داغ ديگري ضرر دارد ؟
 
بله، البته! چاي را خيلي داغ نبايد نوشيد. برخي مطالعات نشان داده‌ اند که نوشيدن مايعات خيلي داغ ممکن است به مخاط گلو و مري آسيب برساند و به بروز سرطان منجر شود. نتايج بررسي ها حاکي از اين مطلب هستند، افرادي که چاي خيلي داغ مي ‌نوشند، بيش از ديگران مستعد ابتلاي سرطان مري هستند. تا چند سال پيش دانشمندان تصور مي‌ کردند شايد چاي موجب سرطان مري مي ‌شود ولي بررسي‌ هاي جديد نشان داده است که اين ضرر چاي مربوط به داغ بودن آن است، بنابراين براي حفظ سلامت و استفاده بيشتر از فوايد چاي بهتر است اين نوشيدني را خيلي داغ ميل نکنيد.
 
چاي محرک است يا آرام بخش ؟
 
بعضي ‌ها چاي مي ‌نوشند چون معتقدند چاي خاصيت آرام‌ بخشي دارد اما بعضي‌ ها هم مي ‌گويند چاي شادي‌آور و نشاط ‌آور است. واقعيت اين است که هر دوي اين صحبت‌ ها درست است. چاي تا پيش از دو دقيقه از دم ‌کشيدن اثر محرک دارد اما پس از مدتي به تدريج از خاصيت محرک بودن آن کاسته شده و خاصيت آرام ‌بخشي آن بيشتر مي ‌شود. پس از گذشت پنج دقيقه از دم‌ کشيدن چاي، تمام کافئين موجود خارج مي‌ شود و چاي کاملا آرام ‌بخش است. کافئين از محرک ‌هاي سيستم اعصاب مرکزي است. مقدار اين ترکيب در يک فنجان چاي زياد نيست. با اين حال ممکن است مصرف زيادش در بعضي افراد موجب ايجاد حالاتي مانند بي ‌قراري و عصبانيت شود، از اين رو، آن ها نبايد در مصرف چاي زياده ‌روي کنند.
 
کدام چاي بهتر است: سبز يا سياه ؟
 
در گياه چاي ترکيبات خاصي وجود دارد که داراي خواص مهم زيستي مانند آنتي اکسيدان ‏ها است. اين ترکيبات فوايد بسياري دارند. در طي فرآيند تخمير اين مولکول ‌ها تغيير مي‌ کنند. مثلا برخي از آن ها اکسيد شده، برخي مي ‌شکنند و يا به مواد جديدي تبديل مي ‌شوند. در نتيجه، در چاي سياه که تخمير زيادتري رويش صورت گرفته است، موادي به وجود مي‌آيد که حاصل آن تغييرات هستند، يعني در چاي سياه موادي وجود دارد که در چاي سبز، با تخمير کمتر، وجود ندارد. سردسته اين مواد، کافئين است. وجود کافئين در چاي سياه و آنتي ‏اکسيدان کمتر ارزش آن را در مقايسه با چاي سبز که خواص آنتي ‌اکسيداني بيشتري دارد، کمتر مي ‏کند. به همين دليل اگر افراد ذايقه خود را با چاي سبز تطبيق دهند، از خواص بيشتر گياه چاي بهره ‌مند خواهند شد.

:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 77
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
تاریخ انتشار : 20 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محفوظ
رقابت‌های جام جهانی فوتبال، این روزها سرخط اخبار بسیاری رسانه‌های خبری دنیا است. صرف نظر از تبعات و اغراض پیدا و پنهان در برجسته سازی و دامن زدن به اخبار یک رقابت ورزشی در سطح بالاترین و مهمترین خبرهای روز در جهان پرآشوب امروز، ظهور و بروز حاشیه‌هایی جدید در اخبار جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی نیز قابل تامل است.

به گزارش ایسنا، این روزها، رسانه‌های تصویری و مکتوب داخلی و خارجی در کنار انعکاس پر آب و تاب اخبار بازی‌های فوتبال، پیش‌بینی‌ نتایج این رقابت‌ها از سوی یک هشت پا در آلمان را دنبال می‌کنند. هشت پایی که پس از پیش‌بینی درست نتایج بازی های تیم ملی فوتبال آلمان، نتایج فینال این رقابت‌ها با حضور اسپانیا و هلند را هم پیش بینی کرده است!

دامنه خبرسازی‌ها پیرامون این هشت پای پیشگو چنان بالا گرفته که نخست وزیر اسپانیا پس از پیشگویی خوشایند حیوان که به طور زنده از تلویزیون اسپانیا پخش شد، به شوخی گفت: «باید از این جانور پیشگو مراقبت ویژه ای به عمل آید. فکر می کنم لازم باشد تیمی برای حمایت از این هشت پا به آلمان بفرستیم!»

تقلای نرم‌تنی گرفتار و گرسنه در آکواریومی در شهر اوبرهاوزن آلمان که در جست‌و‌جوی غذا به سوی دو ظرف منقش به پرچم کشورهای رقابت‌کننده در مسابقات فوتبال رانده می‌شود و تصادفا یا با ترفندی از سوی گردانندگان این نمایش اول به سراغ یکی از این ظرف‌ها می‌رود که با احتمال 50 درصد برنده مسابقه است شاید به عنوان شوخی ای نه چندان جالب در کنار اخبار ریز و درشتی که قرار است در حاشیه جام جهانی فوتبال به خورد میلیون‌ها مخاطب رسانه‌ها در جهان برود، چندان شایسته اعتنا نباشد اما مشکل این جاست که بعضی‌ها همین شوخی مضحک و رفتار کاملا تصادفی و بی پایه و اساس هشت پای نگون بخت را چنان جدی می‌گیرند که سرتیتر بخش‌های مختلف خبری رادیو و تلویزیون و روزنامه‌ها می‌کنند تا جایی که یک روزنامه سراسری کشور نیم صفحه اول خود را به عکسی بزرگ از این هشت پا اختصاص می‌دهد یا رسانه‌ای دیگر در بخشی که قرار است اخبار فن‌اوری را منعکس کند با آب و تاب به گزارش تصویری و اعلام روزانه پیش‌بینی‌های هشت پا و جانوران نگون بخت دیگری که به عنوان رقیب آن علم شده‌اند می‌پردازد!

البته شکی نیست که اگر از رواج‌دهندگان این قبیل پیش‌بینی های بی اساس درباره توانایی این هشت پا در پیش‌بینی نتایج مسابقات فوتبال بپرسیم خود به خرافه و مهمل بودن آن اذعان می‌کنند اما سوال اینجاست که چرا با علم به این قضیه به این مطالب پوچ و بی اساس دامن می‌زنند و آیا به تبعات ضدعلمی ترویج این قبیل خرافات در سطح عمومی خصوصا کودکان و نوجوانان فکر کرده‌اند؟ آیا صرف انتشار یک خبر در رسانه‌های خارجی که چه بسا با هدف تضعیف روحیه تیم‌های رقیب یا اهداف دیگر و چند البته در بستر فرهنگی کاملا متفاوت صورت می‌گیرد توجیه موجهی است که رسانه‌های داخلی به تقلید از آن و به منظور جلب مخاطب بیشتر هر خرافه‌ای را خورد مخاطبان بدهند؟


شبه علم در جهان مدرن امروز هم پرمشتری است!

دکتر مهدی زارع از فعالان حوزه ترویج علم که به عنوان معاون پژوهشی پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله، با توجه به ظهور گاه و بی گاه مدعیان وطنی و خارجی پیش بینی زلزله و عوارض ریز و درشت پیشگویی‌های آنها با چنین پیشگویی‌هایی بیگانه نیست، درباره هشت پای پیشگو می‌گوید: «واضح است که در هر حالتی احتمال درست بودن این نوع پیش بینی 50 درصد است - چون در یک بازی نیمه نهایی جام جهانی بالاخره یکی از طرفین می‌برند!- مهم هم نیست که یک هشت پا این کار را بکند، یا یک انسان با هر وسیله ای مثل شیر یا خط، فال گیری، نوشتن یک برنامه رایانه‌یی یا ... این کار را انجام دهد. مهم این نیست که این هشت پا را چه کسی در فال گیری مورد نظر به کار گرفته، مهم میزان توجهی است که بر انگیخته و جذابیتی که شبه علم دارد.»

وی افزود:«رسانه ها هر خبری که جذاب باشد - مثل همین خبر - منتشر می کنند، ولی مساله این است که چرا اصلا این روش‌های رمز آلود، شانسی، شبه علمی و مخالف عقل و تفکر همچنان مورد توجه و ظاهرا مهم هستند؟ خلاصی از تفکر و عدم نیاز به استدلال، دل سپردن به شانس و اقبال و نشان دادن صحت ظاهری نتایج چنین پیش بینی هایی - که بالاخره در بعضی موارد به همان شیوه شانسی درست از آب در می آیند - ظاهرا چنان جذابند که مردم در سراسر دنیا هنوز و همچنان به این خرافات می پردازند.

البته جام جهانی فوتبال بهانه این توجه جهانی به یک خبر شبه علمی است، ولی همین بهانه به خوبی نشان داده است که چگونه شبه علم در میان مردم دنیای امروز در دهه دوم از سده بیست و یکم قوی است و بشر در دنیای امروز چه راه طولانی در پیش رو دارد تا به روش علمی و تفکر علمی و استدلال و غلبه خرد در کار خود باور بیاورد.»

زارع در عین حال به چند نکته جالب در ماجرای این جناب هشت پا می‌پردازد: «ناپیدا بودن روشی که برای پیش بینی به کار می گیرد -اصلا روشی به کار می برد؟- حتی اگر از هشت پا هم در پیش بینی استفاده شود و عملا همه هم بدانند که هیچ روشی در کار نیست، باز هم رسانه ها از او و نتایجش خبر و گزارش پخش می‌کنند! و اینکه مردم بالاخره به مطالب رمزآلود، حتی اگر منبع آن هشت پا هم باشد، توجه نشان می دهند!

وی گفت: « به نظرم از همه مهمتر یک جنبه در این توجه به هشت پا - و به طور کلی فال بینی - نهفته است: هر جا که مساله مهمی در میان باشد، پیچیدگی در کار باشد، مردمان از روند کار سر درنیاورند و داده های کافی در اختیار همه نباشد، چه کاری راحت تر از فرار از روش علمی، دوری از تفکر، تعقل و استدلال و اجتناب از فشار آوردن به مغز وجود دارد؟ بسیاری به دنبال پیش‌بینی غیر علمی - به صورت فال بینی - می روند، خیال همگان هم راحت است که این نوع روش‌ها ظاهری از دانایی یا علم در خود دارند، ولی هیچ کس، هیچ روزی نخواهد توانست مراحل و متدولوژی این نوع پیش‌بینی را پیدا کرده و تبیین کند و این هنگامی است که از علم و روش علمی دوری جسته ایم.»

زارع با اشاره به شباهت های این موضوع به استفاده از شبه علم در پیش گویی زلزله گفت: «آنجا هم همین اهمیت موضوع، پیچیدگی، نبود داده کافی و پناه بردن هر از چند گاه به شبه علم وجود دارد. هر از گاهی مردمان در حل معضلات خویش به روشهای پنهان و ظاهرا علمی، ولی سهل الوصول و در ظاهر رازآلود و سری پناه می برند. همچنان شبه علم جذاب است و این مساله چالش بزرگ پیش روی دانشگران در دنیای امروز و سده بیست و یکم را نشان می دهد. راه درازی برای غلبه بر شبه علم در تمام جهان وجود دارد و متاسفانه بی خردی و تمایل به رها شدن از تفکر و روش علمی هنوز در دنیا بسیار قوی است و همزمان میدان دادن به رمالان، فال گیران و جادوگران و شبه دانشگران -!- ادامه دارد.»



رسانه‌ها در انعکاس اخبار به زمینه‌های فرهنگی پذیرش خرافه توجه کنند

دکتر حسن زاده، مدیرگروه ترویج علم مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور هم در گفت و‌گو با خبرنگار «علمی» ایسنا در خصوص انعکاس خبر پیش‌بینی‌های هشت پا برای نتایج مسابقات جام جهانی 2010 و ارتباط آن با ترویج خرافه پرستی و شبه علم می‌گوید: این موضوع، علمی و حتی شبه علم نیز نیست، بحثی برای سرگرمی است. در کشورهای غربی مردم از هر چیزی برای شاد بودن و سرگرمی استفاده می‌کنند و استفاده از این هشت پا برای پیشگویی نتایج بازی‌های تیم ملی دو کشور هم فقط یک موضوع سرگرمی است.

وی درباره علت درست از آب در آمدن پیش بینی‌های هشت پا، سه فرضیه را مطرح کرد و گفت: ممکن است در اصل خود این قضیه ساختگی باشد کما این‌که در موردی دیده شده که با استفاده از فتوشاپ نتیجه‌ای را اعلام کرده بودند و سپس افرادی که دست اندرکار این قضیه هستند موضوع را تکذیب کرده و مجددا پیشگویی کذایی را انجام داده و گفتند که نتیجه تایید شده است، بنابراین اساسا انجام چنین پیش‌بینی‌هایی که در صفحات تلویزیون، روزنامه‌ و رسانه‌های خبری نمایش داده شده مورد تردید است.

حسن زاده اضافه کرد: فرضیه دوم این است که حتی با وجود انجام چنین نمایشی، هشت پا به صورت کاملا تصادفی وارد جعبه‌ای که مربوط به پرچم یک کشور است، شده که در این صورت هم امری کاملا اتفاقی است که هیچ مبنای علمی ندارد.

مدیر گروه ترویج علم مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور ادامه داد: بنابراین این مساله با هیچ مبنای علمی سازگار نیست و تصادفی است و ممکن است ما نیز با انجام این تصادف به نتیجه ای دست یابیم که نادرستی این کار اثبات شود و اگر هشت پا دارای توان پیشگویی بود و می توانست کارهایی از این نوع را انجام دهد، قطعا داخل آن قفس زندگی نمی کرد و بسیاری از کارهای دیگررا نیز می‌توانست انجام دهد، چرا که تاکنون هیچ کدام از این موارد نبوده و به صورت تصادفی برای خوردن صدفی وارد جعبه شده و در آن جعبه هم به‌طور تصادفی توانسته آن نتیجه را پیش‌بینی کند.


ادعای پیشگویی‌های هشت پا می‌تواند زمینه‌ای ذهنی برای سوء استفاده‌های بعدی باشد!

حسن‌زاده اضافه کرد: مساله سوم این است که می تواند دستی پشت پرده این قضیه باشد که بخواهد با اغراق بیش از اندازه زمینه‌ای ذهنی را برای سوء استفاده‌های بیشتر فراهم کند و به عنوان مثال گروهی خواسته باشند که با استفاده از این نتایج که حیوانی را شرطی کرده‌اند، بر اساس شرطی کردن کاری را که درست در می‌آید اعلام کنند و سپس زمینه‌ای را فراهم کنند که مثلا در پیشگویی‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و ... می‌توانند سوء استفاده کرده و به منافع خود دست یابند.

مدیر گروه ترویج‌علم مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور در ادامه خاطرنشان کرد: بنابراین توصیه می‌شود که برای جلوگیری از این گونه موارد و به منظور پیشگیری از لطمه به اعتماد مردم نسبت به پدیده‌های علمی در انعکاس خبر اولا به‌عنوان موضوعی سرگرمی به آن پرداخته شود نه به‌عنوان یک موضوع علمی و در این حالت هم حتما در کنار آن گفته شود که با هیچ منطق علمی سازگار نیست.

وی در گفت‌و‌گو با ایسنا تصریح کرد: برای مثال گفته می‌شود برخی از حیوانات مانند کلاغ، موش و... امواج زلزله را زودتر از انسان دریافت می‌کنند که این بحث فیزیکی و قابل آزمایش است و در عالم واقع برخی حیوانات امواج مخصوصی که حس انسان توانایی درک ندارد، دریافت می‌کنند و این توانمندی طبیعی آنها است.

بنابراین اگر این مساله را به آن مرتبط کنیم که مثلا چرا موش می‌تواند امواج زلزله را درک کند، پس هشت پا هم می‌تواند پیشگویی کند که در این مورد موضوع فیزیکی و علمی به صورت شبه علم برای ترویج خرافات مورداستفاده قرار گیرد.


وی افزود: برهمین اساس در این مورد بحث پیشگویی است اما پیشگویی معمولا بر اساس استدلال و عقلانیت اتفاق می‌افتد و حتی در علم آمار نیز که وارد مساله احتمالات می شویم و بر اساس احتمالات قضیه‌ای را پیشگویی می‌کنیم اتفاقی براساس این که کثرت امکان رخ دادن قضیه را پیشگویی می‌کنیم مدنظر قرار می‌گیرد.

مدیر گروه ترویج علم مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، خاطرنشان کرد: بنابراین هشت پا نمی‌تواند دارای قدرت استدلال و عقلانیتی باشد که بتواند پیشگویی کند، لذا این بحث برحسب سرگرمی قابل طرح است، ولی در کنار انعکاس آن برای این‌که آسیب به قشرهای زودباور جامعه نزند، حتما بایستی در انعکاس خبر خیلی اغراق نشود و حتما اشاره شود که این موضوع با هیچ کدام از فرضیه‌های علمی سازگار نیست.

حسن زاده در خصوص این‌که چنین موضوعی چه تاثیری در ترویج خرافه پرستی می‌گذارد، عنوان کرد: بحث خرافات مختص به کشور خاصی نیست، در تمام کشورها وجود دارد چرا که در حال حاضر خرافاتی‌ترین انسان ها را در کشور انگلیس می‌توان دید که برخی در روزهای خاص برای دیدن ارواح به مکان‌های خاصی مراجعه می‌کنند و با توجه به بحث‌های بسیار زیادی که در ارتباط با خرافات در کشورهای پیشرفته غرب و شرق وجود دارد، این امکان وجود دارد که بسترهای اجتماعی زمینه را برای پذیرش یک موضوع خرافی آماده‌تر می‌کند، مثلا فرض کنید که بحث خرافی را با بحث‌های ماوراءالطبیعه و متافیزیکی مخلوط کنیم، آنجاست که یک خرافه حالت تقدس پیدا می‌کند.

مدیر گروه ترویج علم مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، تصریح کرد: در این شرایط زدودن خرافه سخت تر می‌شود و با توجه به پیشینه‌های فرهنگی شرقی ما، در کشورهای شرقی نسبت به کشورهای پیشرفته زمینه برای نهادینه شدن خرافات بیشتر به چشم می‌خورد.


رسانه‌ها صبغه غیر علمی و تصادفی بودن این قبیل ادعاها را پر رنگ کنند!

وی خاطرنشان کرد: زمینه‌های فرهنگی در پذیرش خرافه تاثیرگذار هستند و باید با در نظر گرفتن زمینه‌های فرهنگی اخبار و مفاهیم را انعکاس دهیم و با در نظر گرفتن حساسیت‌ها حتما صبغه غیر علمی و تصادفی بودن آنها را پر رنگ کنیم و در انعکاس اخبار جنبه تصادفی را بیشتر مورد توجه قرار دهیم و تنها در حد یک مساله سرگرمی به آن نگاه کنیم.


هشت پا، پایین ترین درجه رشد مغزی را در بین حیوانات دارد!

دکتر هومن ملوک‌پور- جراح و دامپزشک - هم در گفت و گو با خبرنگار «علمی» ایسنا در این زمینه گفت: یکسری توانایی‌هایی که حیوانات دارند از نظر ما خارق العاده است و در بعضی از موارد از توانایی ما خارج است و یا برخی از حیوانات هستند که زلزله را زودتر از آن‌که ما متوجه شویم می‌فهمند و می‌توانند پیش بینی کنند و علایم را نشان دهند. بنابراین بعضی از کارها را حیوانات می توانند انجام دهند که آن نیز به دلیل قدرتی است که خالق در نهادشان قرار داده است یعنی وقتی علت آن را متوجه می‌شوید مساله چندان پیچیده‌ای نیست.

ملوک‌پور افزود: بر همین اساس پیش بینی نتایج مسابقات فوتبال توسط هشت پا (اختاپوس) چیزی کاملا خارج از دایره علمی است به دلیل آن‌که اولا اختاپوس یا هشت پا از حیواناتی است که پایین‌ترین درجه رشد مغزی را دارد و اینکه همین اختاپوس در ابتدای مسابقات پیش بینی کرده بود که آلمان قهرمان این دوره از مسابقات جام جهانی می‌باشد اشتباه در پیش بینی‌هایش بوده است.


نمایش پیشگویی‌های هشت پا نمونه‌ای از آزار و سوء استفاده انسان از حیوانات است!

این جراح و دامپزشک عنوان کرد: فکر می‌کنم این مسائل بیش‌تر همان سوءاستفاده‌های انسان از حیوان است که در بعضی از اوقات خود را به این شکل نشان می‌دهد. حیوانات را به راحتی می‌توان شرطی کرد مانند حیواناتی که در سیرک هستند که معمولا با گرسنه نگهداشتن نیز این کار را انجام می‌دهند.

وی درباره این‌که آیا این مساله می‌تواند آموزش دادن حیوان باشد، اظهار کرد: حتما همین‌طور بوده است زیرا حیوانات هوش ندارند یعنی هیچ موجودی به غیر از انسان، میمون و تا حدودی دلفین هوش ندارد و تعریف هوش یعنی سرعت استنتاج به عبارتی موجودی مانند انسان می تواند از یک A و B حرف C را نتیجه‌گیری کند اما هیچ حیوانی توانایی انجام این کار را ندارد و حیوانات تنها می‌توانند شرطی شوند و از A به B برسند.

ملوک‌پور خاطرنشان کرد: اما در مورد پیش بینی نتایج مسابقات فوتبال باید عنوان کرد که هر تیمی که در این مسابقات شرکت می‌کند هشت بازی را انجام می‌دهد و احتمال دارد فردی در قرعه کشی و شرط بندی‌هایی که انجام می دهد هشت نظر درست داده باشد که در واقع شانس یک فرد است به هر حال این موارد نیز می‌تواند راهی برای پول درآوردن باشد، مساله دیگر آن‌که فیلمی که از اختاپوس یا هشت پا نشان می‌دهند چند بار از ان فیلم گرفته‌اند که یک‌بار درست و براساس نتیجه مدنظرشان بوده است که پخش کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان کسی که رفتارشناسی حیوانات را می‌شناسد نمی‌توانم از نظر علمی بار علمی به این مساله دهم که یک حیوان توانایی پیش‌گویی آینده را هم در این مساله داشته باشد.


جای این گونه اخبار در صفحات سرگرمی رسانه‌ها است!

دکتر افخمی ــ استاد ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی - هم در گفت‌وگو با خبرنگار «علمی» ایسنا در پاسخ به این سوال که آیا انتشار اخبار مبتنی بر خرافات و شبه علم مثل پیش‌بینی‌های یک هشت پا در رسانه‌ها مجاز است گفت: در انعکاس این گونه اخبار دو رویکرد وجود دارد. اولین رویکرد فال بینی است رسانه هایی که این نوع اخبار را منعکس می‌کنند به رسانه‌های زرد و جنجالی معروف هستند. در مقابل این رویکرد، افرادی وجود داردند که آینده نگر بوده و به فال بینی مشهور هستند.

وی ادامه داد: در دنیای ورزش بخش عمده اتفاقات بر اساس پیش‌بینی است، بنابراین هر چیز که بتوان با آن مشتری جذب شود، در حرفه روزنامه‌ نگاری جا دارد.

افخمی با تاکید بر این که رسانه‌های خارجی با انعکاس چنین اخبار به آن با نگاه سرگرمی می‌نگرد، خاطرنشان کرد: این رسانه‌ها در حقیقت انعکاس فرهنگ عامه را انجام داده و در واقع یک واقعیت است که عده‌ای به این گونه خبرها باور دارند، البته حتی اگر این باور غلط باشد، انعکاس آن به علت این که واقعیت است، درست می‌باشد.

استاد ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی اضافه کرد: هر واقعیتی در یک جامعه می‌تواند تبدیل به یک خبر شود و چنانچه زوایه‌ای که ما نگاه می‌کنیم بتواند ارزش‌های خبری داشته باشد و این که چند نفر آن را به عنوان یک رفتار علمی و یا غیر علمی قبول دارند در عرصه روزنامه‌ نگاری به خصوص روزنامه‌ نگاری که بازار محور است، اشکالی ندارد، چرا که دروغ نگفته و به کسی بر چسب و تهمت نزده است!

استاد ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی گفت: بنابراین نوع رسانه و نوع مخاطب به طور غیر مستقیم تعیین می‌کند که روزنامه‌ نگار خبری را انتخاب کرده و انعکاس دهد.

وی تصریح کرد: رویدادهای خبری که روزنامه‌نگار منعکس می‌کند، الزاما نباید تتاثیرات آن از سوی آزمایش به دست آید. روزنامه‌ نگار رویدادی را منعکس می‌کند و به عنوان مثال قمه زدن از نظر عقلی درست نیست، اما وقتی عده‌ای این کار را انجام می‌دهند، خبر آن را می‌توان منعکس کرد و خبر خیلی از آیین‌های سنتی هم در دنیا منعکس می‌شود بنابراین این نوع خبرها ریشه در فرهنگ و سنت‌های جامعه دارد و فرهنگ‌ها و سنت‌ها می‌تواند مبنای برای ارزش‌های خبر باشد.

به گفته وی، جای این گونه اخبار در صفحات سرگرمی رسانه‌ها است و بخش‌های علمی به آنها توجهی ندارند.


:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : 19 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محفوظ

رسانه‌های دولتی انگلستان از خودکشی تبهکار بین‌المللی در منزل مسکونی وی خبر داده و اعلام کردند: وی پس از آن که متوجه شد نمی‌تواند از محاصره نیروهای پلیس بگریزد، به سرش شلیک کرد.

به گزارش ایسنا ، «رائول موآت» 37 ساله که تبهکار بین‌المللی و قاچاقچی انسان و اسلحه بود، به مدت بیش از یک دهه اقدام به انجام فعالیت‌های خرابکارانه و تهدید و تجاوز کرده و رهبری گروهی جهانی در زمینه‌ امور خلاف را نیز به عهده داشت که در اکثر نقاط دنیا به ویژه در اروپا و آسیای میانه فعالیت داشتند.

در گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی و اسکای نیوز آمده است که وی تاکنون میلیاردها پوند از طریق پولشویی و قاچاق اسلحه و مهمات و کشتار انسان‌ها به جیب زده و با نام‌های جعلی در بانک‌های انگلستان و سایر کشورها حساب داشته است.

این در حالیست که این مرد 37 ساله که یکی از بزرگترین تبهکاران انگلستان و جهان محسوب می‌شد، امروز طی حمله مسلحانه و محاصره نیروهای پلیس در منزل مسکونیش در «راث بری» به سمت سرش شلیک کرد و در راه بیمارستان جان خود را از دست داد.

 پلیس انگلستان و نیروهای ویژه این کشور هم مرگ او را تایید کرده است و علت آن را خودکشی اعلام کردند.



:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : 19 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محفوظ
به من گفته شد كه به من تجاوز خواهد شد، به من گفته شد كه به من تجاوز جنسی دسته جمعي خواهد شد، به من گفته شد در مدت زماني كه در زندان هستم، آنقدر به من تجاوز جنسی خواهد شد كه هرگز ديگر نخواهم خواست كه به عنوان يك خبرنگار كار كنم.

:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : 18 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محفوظ
این پرنده جثه‌ای متوسط و پرهایی کمرنگ دارد. طول آن بین ۱۶ تا ۱۸ سانتی‌متر، دمش قرمز مایل به قهوه‌ای و پرهایش شنی رنگ است. نام علمی پرنده (L. isabellinus) نیز برگرفته از رنگ شنی (Isabelline) پرهایش می‌باشد. همچنین پرندهٔ نر دارای نوار چشمی سیاهرنگی است که پرندگان جوان و ماده‌ها فاقد آن می‌باشند.

سنگ‌چشم دم سرخ پرنده‌ای نیمه‌مهاجر است و در جنوب سیبری، آسیای مرکزی، ایران و چین تخم گذری کرده و زمستان را در مناطق استوایی سپری می‌کند. همچنین این پرنده در مواردی نادر و معمولاً به هنگام فصل پاییز در اروپای غربی نیز مشاهده شده است.

سنگ‌چشم دم سرخ در کشتزارهای باز بویژه زمین‌های دارای بوته‌های تیغدار به زاد و ولد می‌پردازد.

سنگ‌چشم دم سرخ از حشرات بزرگ، پرندگان کوچک، جوندگان و مارمولک‌ها تغذیه می‌نماید. او نیز همچون دیگر سنگ‌چشم‌ها بر فراز مکانی بلند به انتظار طعمهٔ خود نشسته و بر آن فرود می‌آید.

سپس شکارش را از تیغ‌ها و یا سیم‌های خارداری که نقش گنجهٔ خوراک او را دارند آویزان می‌کند.









:: موضوعات مرتبط: عکس , خواندنی ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : 18 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محفوظ


:: موضوعات مرتبط: عکس , خواندنی ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : 18 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محفوظ
چرچیل، در سال ۱۹۴۱ سیگار برگی را تا نیمه کشید و رفت. حالا بعد از گذشت بیش از ۶۰ سال، یک حراجی در لندن این سیگار نصفه و نیمه را به قیمتی حدود ۷ هزار دلار به فروش رساند.




:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : 18 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محفوظ
گربه‌ای است که قادر به پیش‌بینی مرگ بیماران یک بیمارستان در آمریکا است.

گربه پیشگو قبل از مرگ هر بیمار کنار تخت وی رفته و شروع به سر و صدا کردن می‌کند.

این گربه تا به حال مرگ ۵۰ بیمار را به درستی پیش‌بینی کرده است.



:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : 18 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محفوظ
یک فرد آلمانی بنام Johan Lorbeer است که در هنگام هنرنمایی درچند خیابان نشان می دهد
او هنرپبشه ای هست که به شیوه ای منحصر بفرد در کوچه ها و خیابان ها هنر خود را به بینندگان عرضه می دارد

او بخاطر حرکات آهسته ، آرام و خارق العاده ای که انجام می دهد معروف شده است و بنامهای
Tarzan و Proletarian Mural در آلمان شهرت یافته است بدین دلیل که اکثر اثرات هنری او حرکاتی است که افراد عادی قادر به انجام آن نیستند

این هنرمند آلمانی با کارهای ایستاده و ثابتی که در ارتفاع خاصی انجام می دهد بنظر میرسد فراتر از قانون جاذبه عمل می نماید چرا که او برای ساعتها هنر خودش را بطور زنده در بین جمعیت مردم رهگذر انجام میدهد و در حالت های باورنکردنی توانایی آن را دارد که بشکل مجسمه بالاتر از سطح زمین قرار گرفته و بینندگان خودش را شگفت زده کند

تماشاچیان حیرت زده ، مشتاق برقراری ارتباط مستقیم با او هستند و آرزو دارند از اسرار پر رمز و راز این انسان فوق العاده اطلاعات بیشتری کسب کرد.






:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : 18 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محفوظ
پرخوری‌‌مار منجر به ترکیدن‌وی‌شد!



یک مار پیتون بزرگ بعد از خوردن تمساح در ایالت فلوریدای آمریکا ترکید.
به گزارش خبرآنلاین، این حادثه در مرداب یکی از مناطق حمایت شده ایالت فلوریدای آمریکا رخ داد.

مسئول منطقه حمایت شده در این باره گفت: در این حادثه یک مار ۴ متری به تمساح حمله کرد و آن را خورد. اندازه این تمساح کمتر از ۲ متر بود، اما قدرت عضلاتش باعث شد بدن پیتون پاره شده و بترکد

:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : 18 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محفوظ
 قاچاقچیان مواد مخدر در پرو راه جدیدی برای توزیع این مواد پیدا کرده‌اند.

به گزارش شبکه ایران،این افراد خلافکار در شیوه‌ای جدیداز وو وو زلا، شیپور دراز و پلاستیکی مخصوص جام جهانی برای مخفی کردن ماری جوانا استفاده کرده بودند.

بنا به گزارش رسانه‌های خبری پرو، دو زن پرویی که این ایده بکر به ذهن‌شان رسیده بود نزدیک به 100 بسته کوچک ماری جوانا را در درون وو وو زلا جاسازی کرده و قصد فروش آنها مقابل مدرسه‌ای در لیما داشتند که پلیس به هدف‌شان پی برد و آنها را دستگیر کرد.

با آغاز جام جهانی وو وو زلا به سرعت به وسیله‌ای محبوب برای تمام فوتبالدوستان جهان تبدیل شد. پرو اگرچه جواز صعود به جام جهانی را به دست نیاورد اما هوادارانش همگام با فوتبالدوستانی که در آفریقای جنوبی به سر می‌برند، وو وو زلا تهیه می‌کنند تا از درآوردن صدای گوشخراش آن لذت ببرند.



:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : 16 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محفوظ

پروفسور فلسفه با بسته  سنگینی وارد کلاس درس فلسفه شد و بار سنگین خود را روبروی دانشجویان   خود روی میز گذاشت.
وقتی کلاس شروع شد، بدون هیچ کلمه ای، یک شیشه بسیار بزرگ از داخل بسته برداشت   و شروع به پر کردن آن با چند توپ گلف کرد.
سپس  از شاگردان خود پرسید که، آیا این ظرف پر است؟
و همه دانشجویان موافقت کردند.
سپس پروفسور ظرفی از سنگریزه برداشت و آنها رو به داخل شیشه...

ریخت و شیشه رو به آرامی تکان داد. سنگریزه ها در بین مناطق باز بین توپ های گلف قرار گرفتند؛   سپس دوباره از دانشجویان پرسید که آیا ظرف پر است؟ و باز همگی موافقت کردند.
بعد دوباره پروفسور ظرفی از ماسه را برداشت و داخل شیشه ریخت؛ و خوب البته، ماسه ها همه جاهای خالی رو پر کردند. او یکبار دیگرپرسید که آیا ظرف پر است و دانشجویان یکصدا گفتند: "بله".

بعد پروفسور دو فنجان پر از قهوه از زیر میز برداشت و روی همه محتویات داخل شیشه خالی کرد. "در حقیقت دارم جاهای خالی بین ماسه ها رو پر می کنم!" همه دانشجویان خندیدند.
در حالی که صدای خنده فرو می نشست، پروفسور گفت: " حالا من می خوام که متوجه این مطلب بشین که این شیشه نمایی از زندگی شماست، توپهای گلف مهمترین چیزها در زندگی شما هستند – خدایتان، خانواده تان، فرزندانتان، سلامتیتان ، دوستانتان و مهمترین علایقتان- چیزهایی که اگر همه چیزهای دیگر از بین بروند ولی اینها باقی بمانند، باز زندگیتان پای برجا خواهد بود.
اما سنگریزه ها سایر چیزهای قابل اهمیت هستند مثل کارتان، خانه تان و ماشی نتان. ماسه ها هم سایر چیزها هستند- مسایل خیلی ساده."

پروفسور ادامه داد: "اگر اول ماسه ها رو در ظرف قرار بدید، دیگر جایی برای سنگریزه ها و توپهای گلف باقی نمی مونه، درست عین زندگیتان. اگر شما همه زمان و انرژیتان را روی چیزهای ساده و پیش پا افتاده صرف کنین، دیگر جایی و زمانی برای مسایلی که برایتان اهمیت داره باقی نمی مونه. به چیزهایی که برای شاد بودنتان اهمیت داره توجه زیادی کنین، با فرزندانتان بازی کنین، زمانی رو برای چک آپ پزشکی بذارین. با دوستان و اطرافیانتان به بیرون بروید و با اونها خوش بگذرونین.
همیشه زمان برای تمیز کردن خانه و تعمیر خرابیها هست. همیشه در دسترس باشین.
.....
اول مواظب توپ های گلف باشین، چیزهایی که واقعاً برایتان اهمیت دارند، موارد دارای اهمیت رو مشخص کنین. بقیه چیزها همون ماسه ها هستند."
یکی از دانشجویان دستش را بلند کرد و پرسید: پس دو فنجان قهوه چه معنی داشتند؟
پروفسور لبخند زد و گفت: " خوشحالم که پرسیدی. این فقط برای این بود که به شما نشون بدم که مهم نیست که زندگیتان چقدر شلوغ و پر مشغله ست، همیشه در زندگی شلوغ هم ، جائی برای صرف دو فنجان قهوه با یک دوست هست! "



:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 36
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : 15 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محفوظ
روزی روزگاری در روستایی در هند؛ مردی به روستایی‌ها اعلام کرد که برای خرید هر میمون 20 دلار به آنها پول خواهد داد. روستایی‌ها هم که دیدند اطراف‌شان پر است از میمون؛ به جنگل رفتند و شروع به گرفتن‌شان کردند و مرد هم هزاران میمون به قیمت 20 دلار از آنها خرید ولی با کم شدن تعداد میمون‌ها روستایی‌ها دست از تلاش کشیدند. به همین خاطر مرد این‌بار پیشنهاد داد برای هر میمون به آنها 40 دلار خواهد پرداخت. با این شرایط روستایی‌ها فعالیت خود را از سر گرفتند. پس از مدتی موجودی باز هم کمتر و کمتر شد تا روستایی‌ان دست از کار کشیدند و برای کشاورزی سراغ کشتزارهای‌شان رفتند. این بار پیشنهاد به 45 دلار رسید و... در نتیجه تعداد میمون‌ها آن‌قدر کم شد که به سختی می‌شد میمونی برای گرفتن پیدا کرد. این‌بار نیز مرد تاجر ادعا کرد که برای خرید هر میمون60 دلار خواهد داد ولی چون برای کاری باید به شهر می‌رفت کارها را به شاگردش محول کرد تا از طرف او میمون‌ها را بخرد. در غیاب تاجر، شاگرد به روستایی‌ها گفت: «این همه میمون در قفس را ببینید! من آنها را به 50 دلار به شما خواهم فروخت تا شما پس از بازگشت مرد آنها را به60 دلار به او بفروشید.» روستایی‌ها که [احتمالا مثل شما] وسوسه شده بودند پول‌های‌شان را روی هم گذاشتند و تمام میمون‌ها را خریدند... البته از آن به بعد دیگر کسی مرد تاجر و شاگردش را ندید و تنها روستایی‌ها ماندند و یک دنیا میمون.

:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : 15 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محفوظ

همسرم با صدای بلندی کفت : تا کی میخوای سرتو توی اون روزنامه فروکنی؟ میشه بیای و به
دختر جونت بگی غذاشو بخوره؟

روزنامه را به کناری انداختم و بسوی آنها رفتم.

تنها دخترم آوا بنظر وحشت زده می آمد. اشک در چشمهایش پر شده بود.

ظرفی پر از شیر برنج در مقابلش قرار داشت.

آوا دختری زیبا و برای سن خود بسیار باهوش بود.

گلویم رو صاف کردم و ظرف را برداشتم و گفتم، چرا چند تا قاشق گنده نمی خوری؟

فقط بخاطر بابا عزیزم. آوا کمی نرمش نشان داد و با پشت دست اشکهایش را پاک کرد و گفت:

باشه بابا، می خورم، نه فقط چند قاشق، همه شو می خوردم. ولی شما باید.... آوا مکث کرد.

بابا، اگر من تمام این شیر برنج رو بخورم، هرچی خواستم بهم میدی؟

دست کوچک دخترم رو که بطرف من دراز شده بود گرفتم و گفتم، قول میدم. بعد باهاش دست دادم و تعهد کردم.

ناگهان مضطرب شدم. گفتم، آوا، عزیزم، نباید برای خریدن کامپیوتر یا یک چیز گران قیمت اصرار کنی.
بابا از اینجور پولها نداره. باشه؟

نه بابا. من هیچ چیز گران قیمتی نمی خوام.

و با حالتی دردناک تمام شیربرنج رو فرو داد.

در سکوت از دست همسرم و مادرم که بچه رو وادار به خوردن چیزی که دوست نداشت کرده بودن
عصبانی بودم.

وقتی غذا تمام شد آوا نزد من آمد. انتظار در چشمانش موج میزد.

همه ما به او توجه کرده بودیم. آوا گفت، من می خوام سرمو تیغ بندازم. همین یکشنبه.

تقاضای او همین بود.

همسرم جیغ زد و گفت: وحشتناکه. یک دختر بچه سرشو تیغ بندازه؟ غیرممکنه. نه در خانواده ما. و مادرم با صدای گوشخراشش گفت، فرهنگ ما با این برنامه های تلویزیونی داره کاملا نابود میشه.


گفتم، آوا، عزیزم، چرا یک چیز دیگه نمی خوای؟ ما از دیدن سر تیغ خورده تو غمگین می شیم.
خواهش می کنم، عزیزم، چرا سعی نمی کنی احساس ما رو بفهمی؟

سعی کردم از او خواهش کنم. آوا گفت، بابا، دیدی که خوردن اون شیربرنج چقدر برای من سخت بود؟

آوا اشک می ریخت. و شما بمن قول دادی تا هرچی می خوام بهم بدی. حالا می خوای بزنی زیر قولت؟

حالا نوبت من بود تا خودم رو نشون بدم. گفتم: مرده و قولش.

مادر و همسرم با هم فریاد زدن که، مگر دیوانه شدی؟

آوا، آرزوی تو برآورده میشه.

آوا با سر تراشیده شده صورتی گرد و چشمهای درشت زیبائی پیدا کرده بود .

صبح روز دوشنبه آوا رو به مدرسه بردم. دیدن دختر من با موی تراشیده در میون بقیه شاگردها تماشائی بود. آوا بسوی من برگشت و برایم دست تکان داد. من هم دستی تکان دادم و لبخند زدم.

در همین لحظه پسری از یک اتومبیل بیرون آمد و با صدای بلند آوا را صدا کرد و گفت، آوا، صبر کن تا من بیام.

چیزی که باعث حیرت من شد دیدن سر بدون موی آن پسر بود. با خودم فکر کردم، پس موضوع اینه.

خانمی که از آن اتومبیل بیرون آمده بود بدون آنکه خودش رو معرفی کنه گفت، دختر شما، آوا، واقعا
فوق العاده ست. و در ادامه گفت، پسری که داره با دختر شما میره پسر منه.


اون سرطان خون داره. زن مکث کرد تا صدای هق هق خودش رو خفه کنه. در تمام ماه گذشته هریش نتونست به مدرسه بیاد. بر اثر عوارض جانبی شیمی درمانی تمام موهاشو از دست داده.


نمی خواست به مدرسه برگرده. آخه می ترسید هم کلاسی هاش بدون اینکه قصدی داشته باشن
مسخره ش کنن .

آوا هفته پیش اون رو دید و بهش قول داد که ترتیب مسئله اذیت کردن بچه ها رو بده. اما، حتی فکرشو هم
نمی کردم که اون موهای زیباشو فدای پسر من کنه .

آقا، شما و همسرتون از بنده های محبوب خداوند هستین که دختری با چنین روح بزرگی دارین.

سر جام خشک شده بودم. و... شروع کردم به گریستن. فرشته کوچولوی من، تو بمن درس دادی که فهمیدم عشق واقعی یعنی چی؟

خوشبخت ترین مردم در روی این کره خاکی کسانی نیستن که آنجور که می خوان زندگی می کنن. آنها کسانی هستن که خواسته های خودشون رو بخاطر کسانی که دوستشون دارن تغییر میدن.



:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : 15 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محفوظ
 

فاصله دختر تا پیر مرد یک نفر بود ؛ روی نیمکتی چوبی ؛ روبه روی یک آب نمای سنگی .
پیرمرد از دختر پرسید :
- غمگینی؟
- نه .
- مطمئنی ؟
- نه .
- چرا گریه می کنی ؟
- دوستام منو دوست ندارن .
- چرا ؟
- جون قشنگ نیستم .
- قبلا اینو به تو گفتن ؟
- نه .
- ولی تو قشنگ ترین دختری هستی که من تا حالا دیدم .
- راست می گی ؟
- از ته قلبم آره
دخترک بلند شد پیرمرد را بوسید و به طرف دوستاش دوید ؛ شاد شاد.
چند دقیقه بعد پیر مرد اشک هاش را پاک کرد ؛ کیفش را باز کرد ؛ عصای سفیدش را بیرون آورد و رفت !!!




:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : 15 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محفوظ
رژیم موز , رژیم تخم مرغ, رژیم قرار گرفتن در معرض نور خورشید , رژیم کلوچه و…. نظرتان درباره این رژیمهای عجیب و غریب چیست؟به ادامه این مقاله توجه نمایید

رژیم ژاپنی خوردن موز در صبح

در توکیو، صبح خیلی زود را با خوردن موز آغاز می کنند. در سال ۲۰۰۶ یک داروساز ، سامیکو، یک رژیم ساده و عاری از هرگونه استرسی را پیشنهاد کرد: خوردن موز به عنوان صبحانه و دمای اتاق متابولیسم بدن را بالا می برد تا جایی که به رژیم گیرنده اجازه خوردن هیچ چیز تا زمان صرف ناهار و شام را نمی دهد و به این صورت وزن او کم می شود.او بعد از ۶ ماه بیشتر از ۱۳ کیلو کم می کند.
کسانی که رژیم می گیرند، انتظار می رود که ساعت ۸ شب شام بخورند و نیمه های شب بخوابند. آنها باید از خوردن مشروبات الکلی و غذاهای چرب پرهیز کنند. خوردن یک نوع میوه در طولانی مدت روش سالمی نیست زیرا مواد مغذی مورد نیازتان تامین نمی شود.

رژیم تخم مرغ

رژیم تخم مرغ به این علت زیاد معروف شد که گزارش دادند که افراد مشهور هالیوودی با خوردن تخم مرغ توانسته اند به طرز موفقیت آمیزی وزنشان را کم کنند. ظاهراً همسر نیجلا لاوسون، چارلز ساچی با خوردن ۹ عدد تخم مرغ در روز به مدت ۱۰ ماه بیشتر از ۶۰ پوند وزن کم کرده بود. همچنین آدرین برودی برای اینکه برای نقشش آماده شود با خوردن تخم مرغ ۳۰ پوند(هر پوند معادل تقریبا ۵۰۰ گرم) در طول ۶ هفته وزن کم کرد. او رژیم های مختلفی را امتحان کرده بود که تخم مرغ به عنوان صبحانه، مرغ کبابی به عنوان ناهار و یک تکه کوچک ماهی با مقداری سبزیجات به عنوان شام می خورد.  رژیم تخم مرغ انواع و اقسام مختلفی دارد و فقط به خوردن تخم مرغ صِرف خلاصه نمی شود بلکه معروف ترین آنها شامل این است که حجم بیشتر پروتئین رژیم با خوردن تخم مرغ تامین شود.

رژیم خواب

همانطور که از اسمش مشخص است، این رژیم شامل خوابیدن به مقدار فراوان است. قاعده کلی که پشت این رژیم است این است که اگر شما بیدار نباشید، بنابراین چیزی هم نمی خورید. بنابراین روزها زیاد بخوابید تا وزنتان کم شود. بدیهی است که رژیم اثر می کند اما این یک رژیم ناسالم است که امتحان کردن آن دیوانگی محض است. اگرچه بعضی از محققان دلایل خاص خودشان را برای به کار گرفتن این رژیم دارند. براساس نظریه آنها، نه تنها کیفیت و کمیت خواب ما بر سطح کورتیزول ما تاثیر می گذارد بلکه حتی بر هورمونهایی مثل لپتین و گرلین که اشتهای ما را تحریک می کند تاثیرگذار هستند. هر دو هورمون لپتین و گرلین بر اشتهای ما تاثیر می گذارند و تولید این هورمون ها هم بر مقدار خواب ما اثر می گذارند.

رژیم کلوچه

امروزه رژیم های زیادی برای کاهش وزن وجود دارد که افراد مختلف رژیم های مختلفی را امتحان می کنند. این رژیم معروف هالیوودی کمی جدید به نظر می رسد. پایه این رژیم که توسط دکتر سنفورد سیگال طراجی شد کلوچه است که گرسنگی را تا حد زیادی متوقف می کند. شما با این رژیم فقط روزی یک وعده غذا که آن هم شامل مقدار کمی مرغ، ماهی یا غذاهای دریایی می شود می خورید.
کلوچه یا شیرینی صبحانه یا ناهار نیست بلکه هروقت گرسنه بودید می توانید از آن بخورید. شما مجبورید حداقل روزی ۶ کلوچه بخورید. در کل، ۶ کلوچه به اضافه یک وعده غذا ۸۰۰ کالری دارد. اگر می خواهید رژیم کلوچه بگیرید باید نه تنها مقدار توصیه شده را بخورید بلکه حتی روزی ۸ لیوان پر آب بنوشید.

رژیم غذای میمون ها

مورگان اسپرلاک به جز غذاهای مک دونالد چیز دیگری نمی خورد. ادم اسکات به جز غذای مخصوص میمون ها چیزی نمی خورد. او می گفت: شاید وزنم کم شود، شاید نیرو و قدرت فوق العاده میمون ها را به دست بیاورم. شاید وزنم را کم کنم. شاید هم دیوانه شده ام.  اما ادم اسکات ۵ روز بعد از گرفتن رژیم، با مشکلاتی مواجه شد.
رژیم قرار گرفتن در معرض نور خورشید
ریشه این رژیم اصول اخلاقی هندی ها است که مدعی هستند غذا و آب برای زنده ماندن ضروری نیست بلکه انسان می تواند با هوا، نور خورشید و نیروهای حیاتی زنده بماند. در آمریکا، این رژیم سالها گسترش پیدا کرد و بیشتر بر روی مفهوم معنوی هندی ها یا همان معنی روزه گرفتن آن تاکید می کردند. البته این مبحث بدون جنجال و مذاکره نبود. در دهه ۹۰ یک گروه اروپایی با گرفتن این رژیم از بین رفتند، البته بیشتر به علت کمبود آب و غذا.

بسیاری معتقدند که آب یا چای های گیاهی به تنهایی، همراه با درمعرض آفتاب بودن برای زنده ماندن کافی است. بنابراین، بسیاری از افرادی که ادعا می کنند با این رژیم زنده می مانند، از مراجعه به پزشک خودداری می کنند و از دادن آزمایش برای ثابت شدن کمبود یک سری مواد در بدنشان امتناع می کنند. موسس انستیتو رژیم آمریکا (رژیم قرار گرفتن در معرض نور خورشید) که معتقد بود با قرارگرفتن درمعرض هوا و آفتاب زنده می ماند با خوردن برگر مک دونالد این قانون را شکست. او توضیح داد که غذا یک تعادل و انرژی را برای بدن فراهم می کند که با آنها ادامه زندگی امکان پذیر می شود.

رژیمی با پایانی خوش

ست رابرت نظرش را مطرح کرد. ایده او رژیمی بود که اگرچه بحث برانگیز بود اما نتیجه مطلوبی برای رژیم گیرنده ها داشت. این رژیم شامل خوردن ۱۰۰ الی ۴۰۰ کالری روغن زیتون و مایعات شیرین در روز به این صورت که یا همه با هم یا در طول روز با فاصله زمانی مشخص مصرف شود. مصرف این کالری های بدون طعم باعث کم کردن وزن می شد. همین.
این رژیم کم کم به کتابی تبدیل شد که توسط به وجود آورنده آن رژیم نوشته شد، ست رابرت. و بهترین فروش را در نیویورک داشت.

رژیم انجیل یا رژیم مقدس

رژیم مقدس یا انجیل که به رژیم خالق معروف است رژیمی است که توسط جردن اس رابین یک نویسنده، در رادیو و در کتابها ترویج داده شد. طبق گفته او این رژیم بر مبنای کتابهای لاویان، و تورات و انجیل است که خوردن غذاهای خاصی در آن ممنوع یا قابل قبول ذکر شده است. غذاهایی که در این رژیم وجود دارد، سبزیجات، میوه و بنشن هاست. این رژیم معمولا غذاهای غیرقابل قبول را از رژیم غذایی فرد حذف می کند. این روش طبیعی خوردن غذاهایی را پیشنهاد می کند که توسط خدا به وجود آمده و طبیعی هستند. به این معنی که غذاها طی فرآیند یا در تماس با هورمون ها، کودهای شیمیایی یا ضد آفتها به وجود نیامده باشد. رابین مدعی است که پیشنهاد او رژیم گیرنده ها را قادر می سازد تا بهتر تمرکز کنند و به بهتر شدن خلق و خوی آنها کمک می کند. او همچنین معتقد است که رژیم پیشنهادی او دردهای مفصلی و التهابات را کاهش می دهد و خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی را می کاهد. همچنین او می گوید که این رژیم به پایین نشان دادن سن افراد کمک می کند.



:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : 15 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محفوظ
بزرگترین گوشی موبایل جهان که در حال کار کردن نیز میباشد سامسونگ SCH-r450 میباشد که به مسنجر سامسونگ مشهور است و  دارای اندازه های  ۴٫۵۷ در ۳٫۴۲ در ۷۲٫ متر میباشد

این گوشی موبایل  با همکاری شرکت سامسونگ و کریکت در  ایلینویز کالیفرنیا پرده برداری شد و در ۱۱ مارچ ۲۰۰۹ به کتاب رکوردهای جهانی گینس راه یافت.





:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : 15 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محفوظ

فلورماری فوئنتس یکی از برجسته‌ترین اساتید تئاتر عروسکی جهان برای حضور در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران - مبارک وارد تهران شد.

به گزارش مهر، فوئنتس که به دعوت ستاد برگزاری جشنواره عروسکی و یونیما به ایران آمده است به مدت 10 روز کارگاه‌های آموزشی را با حضور علاقه‌مندان، هنرمندان و دانشجویان ایرانی و شهرستانی برگزار می‌کند. فوئنتس اهل فرانسه در ساخت عروسک‌های غول پیکر دارای تجربه و مهارت ویژه است.

طراحی عروسک‌های جام جهانی از جمله فعالیت‌های فوئنتس است. سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران - مبارک با دبیری اردشیر صالح‌پور از 31 تیر تا 5 مردادماه برگزار می‌شود.
 



:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : 15 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محفوظ

تلسکوپ پلانک نخستین عکس کامل جهان هستی را ارسال کرد.به گزارش شبکه ایران به نقل از تلگراف، این تلسکوپ اروپایی موفق به ارسال اولین عکس تهیه شده از تمام جهان هستی شد. ماهواره حامل این تلسکوپ سال گذشته توسط آژانس فضایی اروپا به فضا پرتاب شده است.

این ماهواره برای آن‌که بتواند عکس فوق را تهیه کند، میلیون‌ها مایل مسافت را در فضا طی کرده  است.

ماموریت پلانک پاسخ به سوالاتی مانند طول عمر و اجزا کیهان با مطالعه روی گرمای ناشی از انفجار بزرگ (بیگ بنگ) بوده است.
 



:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 15 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محفوظ
طراح خودروهاي بي‌ام‌و آلمان يك مهندس جوان ايراني است كه فوق‌ليسانس طراحي خودرو را از يكي از دانشگاه‌هاي مونيخ گرفته است. نادر فقيه‌زاده كه از 14 سالگي به آلمان رفته، آدم رازداري است و تاكنون در مورد طراحي‌هايش با هيچ مجموعه‌اي صحبت نكرده است.

:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 15 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محفوظ

Half Man Half Tree strange disease



:: موضوعات مرتبط: عکس , خواندنی ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 36
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : 14 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محفوظ
1- باغ وحش بوئنوس آیرس

Concept (مفهوم) : رسیدن کانگروها به باغ وحش

Technique (روش و تکنیک) : طنز

Buenos Aires Zoo - 1

Buenos Aires Zoo - 2

_____________________________________________________________

۹-۲- انجمن ملی اهدای عضوNational Association for Organ Transplant

Concept (مفهوم) : تعجیل در کمک

Slogan (شعار تبلیغاتی) : We don’t have enough donors

Technique (روش و تکنیک) : تحریک احساسات و عواطف

DonDorganes_Baby.preview

DonDorganes_Girl

_____________________________________________________________

۹-۳- تبلیغات اجتماعی (رعایت سرعت مجاز)

Concept (مفهوم) : سرعت مرگ آفرین است

Slogan (شعار تبلیغاتی) : The faster you get, the faster you go

Technique (روش و تکنیک) : پیوند با مفاهیم حک شده در ذهن مخاطب

DRIVINGS- The faster you get, the faster you go

___________________________________________________________

۹-۴- آب معدنی evian

Concept (مفهوم) : همه گیر بودن محصول

Technique (روش و تکنیک) : ایجاد ارزش برای محصول

evian_mermaid.preview

___________________________________________________________

۹-۵- ارسال مرسولات FedEx delivery

Concept (مفهوم) : سرعت (رساندن مرسوله فقط در یک روز)

Slogan (شعار تبلیغاتی) : We live to deliver

Technique (روش و تکنیک) : مقایسه

fedexovernight_ad

_____________________________________________________________

۹-۶-  دوربینهای FUJI FILM

Concept (مفهوم) : اولویت و ترجیح در انتخاب

Slogan (شعار تبلیغاتی) : Nobody can resist in front of a fine pix

Technique (روش و تکنیک) : طنز

finepix_arena

finepix_baywatch

finepix_morgue

____________________________________________________________

۹-۷- مشروب وودکا VODKA

Concept (مفهوم) : افزایش قدرت جنسی

Technique (روش و تکنیک) : طنز / اغراق و بزرگنمایی

flirt_bed

_____________________________________________________________

۹-۸- آدامس Fluogum

Concept (مفهوم) : حتی از خمیردندان هم برای دندان بهتر است

Technique (روش و تکنیک) : جایگزینی و انتقال ارزش به کالای مورد نظر

Fluogum_toothbrush

_____________________________________________________________

۹-۹- انجمن حمایت از جنگلهای آمازون (برزیل)

Concept (مفهوم) : آغاز حمایت از همان لحظه تصمیم به عضویت

* ایده ای فوق العاده و بسیار خلاقانه جهت آغاز عضویت و ارسال فرم عضویت که در پشت تصویر جنگل چاپ شده و با بریدن فرم عضویت عملاً فردی که در حال آتش روشن کردن در جنگل است را از تصویر جدا و باعث حفاظت از جنگل می شود .

Technique (روش و تکنیک) : پیوند مفاهیم مشترک

forest_burning

_____________________________________________________________

۹-۱۰- سس کچاب HEINZ

Concept (مفهوم) : نهایت سوزانندگی

Technique (روش و تکنیک) : پیوند مفاهیم مشترک (با چوب کبریت سوخته)

heinz_fries

جمع آوری و کارشناسی : مهندس مهرداد رکنی نژاد / کارشناس ارشد تبلیغات بازرگانی 



:: موضوعات مرتبط: عکس , خواندنی ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 39
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : 14 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محفوظ
به گزارش شبکه ایران یه نقل از آسوشیتدپرس، این گوساله در مزرعه‌ای در شمال کشور مصر متولد شده است.

کشاورزی که این گوساله در مزرعه اش متولد شده آن را معجزه‌ای الهی خواند و گفت: تولد این گوساله بیش از 2 ساعت به طول انجامید و بسیار دشوار بود.

این موجود عجبیب‌الخلقه اکنون در وضعیت پایدار قرار دارد و به احتمال زیاد زنده خواهد ماند.

                  

این کشاورز مصری افزود: تمام تلاش خود را برای حفظ این گوساله که برایم یادآور "توانایی خداوند درانجام هر آن‌چه که اراده کند" است، به کار خواهد بست.

:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : 14 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محفوظ
بند بازی 5 ساعت در روز . یک چینی به مدت 2 ماه بر فراز استادیوم لانه پرنده در پکن. این بند باز می خواهد نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کند



شش حلقه عسل طبیعی روی درختی در چین



انتقال اسب های چشم بند زده به محل مسابقات در می سی سی پی آمریکا



بزرگترین استخر توپ جهان با بیش از 15 هزار توپ فوتبال در لندن



یک پسر بچه در حال خوردن بستنی شکلاتی در اسن آلمان



تلاش یک خودرو برای عبور از امواج سیل (مکزیک)



استقبال از ملکه بریتانیا درمقابل پارلمان کانادا در اتاوا



برگزاری کنسرت موسیقی بر فراز آسمان در شهر روتردام



کارگر یک معدن ذغال سنگ در چین در حال خوردن سیب



درگیری تظاهرات کنندگان یونانی با پلیس در آتن



کشتن یک گاو بی گناه از سوی یک گاو باز وحشی در اسپانیا . این رسم جاهلی و وحشیانه هنوز از اسپانیا رخت بر نبسته است



دختر بچه افغان در میان سربازان ناتو در قندهار افغانستان



بدون شرح













:: موضوعات مرتبط: عکس , خواندنی ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 40
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : 14 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محفوظ
کشتن یک گاو بی گناه از سوی یک گاو باز وحشی در اسپانیا . این رسم جاهلی و وحشیانه هنوز از اسپانیا رخت بر نبسته است

:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : 14 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محفوظ
به گزارش شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، ماموران وزارت امنیت داخلی امریکا اعلام کردند نام آلیسا توماس شش ساله در فهرست افراد خطرناک پرواز ممنوع قراردارد.
این در حالیست که تلاش والدین این دختر برای پاک کردن نام فرزندنشان از این فهرست بی نتیجه مانده است.
در این حال برخی از سازمانهای مدافع حقوق مدنی امریکا با طرح دعوی علیه وزارت امنیت داخلی امریکا ؛ لیست افرادپرواز ممنوع را غیر قانونی قلمداد کردند.



:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : 14 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محفوظ









































:: موضوعات مرتبط: عکس , خواندنی ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 36
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : 14 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محفوظ


:: موضوعات مرتبط: عکس , خواندنی ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 39
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : 14 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محفوظ

روزی روزگاری در روستایی در هند؛ مردی به روستایی‌ها اعلام کرد که برای خرید هر میمون 20 دلار به آنها پول خواهد داد. روستایی‌ها هم که دیدند اطراف‌شان پر است از میمون؛ به جنگل رفتند و شروع به گرفتن‌شان کردند و مرد هم هزاران میمون به قیمت 20 دلار از آنها خرید ولی با کم شدن تعداد میمون‌ها روستایی‌ها دست از تلاش کشیدند. به همین خاطر مرد این‌بار پیشنهاد داد برای هر میمون به آنها 40 دلار خواهد پرداخت. با این شرایط روستایی‌ها فعالیت خود را از سر گرفتند. پس از مدتی موجودی باز هم کمتر و کمتر شد تا روستایی‌ان دست از کار کشیدند و برای کشاورزی سراغ کشتزارهای‌شان رفتند.

این بار پیشنهاد به 45 دلار رسید و...

در نتیجه تعداد میمون‌ها آن‌قدر کم شد که به سختی می‌شد میمونی برای گرفتن پیدا کرد. این‌بار نیز مرد تاجر ادعا کرد که برای خرید هر میمون60 دلار خواهد داد ولی چون برای کاری باید به شهر می‌رفت کارها را به شاگردش محول کرد تا از طرف او میمون‌ها را بخرد.
 
در غیاب تاجر، شاگرد به روستایی‌ها گفت: «این همه میمون در قفس را ببینید! من آنها را به 50 دلار به شما خواهم فروخت تا شما پس از بازگشت مرد آنها را به60 دلار به او بفروشید.» روستایی‌ها که [احتمالا مثل شما] وسوسه شده بودند پول‌های‌شان را روی هم گذاشتند و تمام میمون‌ها را خریدند... البته از آن به بعد دیگر کسی مرد تاجر و شاگردش را ندید و تنها روستایی‌ها ماندند و یک دنیا میمون.



:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : 14 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محفوظ


:: موضوعات مرتبط: عکس , خواندنی ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 37
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : 14 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محفوظ
بهترین قطعات از بهترین جواهرات گرد هم آمده تا کفش زنانه 155 میلیون تومانی توسط جواهری بورگز در لندن ساخته شود.

طراح انگلیسی با قرار دادن بیش از 2200 قطعه الماس هنر و ظرافت فوق العاده ای را در دور تا دور این کفش بکار برده است. طلای با عیار 24 و بسیار با دوام و 2200 الماس خوش نقش به وزن 30 قیراط توسط جواهر ساز معروف کریستوفر مایکل شلیس بکار گرفته شده است.

بورگز جواهر

گفته می شود سازنده 3 سال وفت صرف ساخت آن نموده است و به همین دلیل 1000 سال گارانتی برایش در نظر گرفته شده است.

بورگز جواهر2

 

سازنده تنها یک جفت از آنرا ساخته و برای دادن سفارش جدید باید چند سال در صف منتظر ماند.

بورگز جواهر9

نام آنرا Eternal Diamond Stiletto گذاشته اند. قیمت 155 میلیون تومان قیمت پیشنهادی است و شرکت سازنده منتظر دریافت قیمتهای پیشنهادی در این باره است.

بورگز جواهر24

ارزش کار روی این محصول فوقا العاده کمتر از کار روی مجسمه توتانخامون یا بوگاتی ورون نیست.

بورگز جواهر25




:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 12 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محفوظ
http://www.gillesvidal.com/blogpano/paris.htm

:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 12 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محفوظ

































































:: موضوعات مرتبط: عکس , خواندنی ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 12 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محفوظ


:: موضوعات مرتبط: عکس , خواندنی ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 12 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محفوظ


:: موضوعات مرتبط: عکس , خواندنی ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 12 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محفوظ
آنجلا مرکل که برای تماشای دیدار تیم فوتبال آلمان مقابل آرژانتین به آفریقای جنوبی سفر کرده بود پس از ملاقات با رئیس جمهور این کشور به ورزشگاه کیپ تاون رفت از از نزدیک شاهد بازی این دو تیم باشد.

به گزارش شبکه ایران به نقل از آسوشیتدپرس آنجلا مرکل صدراعظم آلمان که برای تماشای دیدار تیم ملی کشورش با تیم ملی فوتبال آرژانتین وارد آفریقای جنوبی شده است در هنگام دیدار با کودکان در حاشیه شهر کیپ‌تاون سعی کرد با درآوردن شکلک آنها را سرگرم کند.



:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 12 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محفوظ
دشوارترین مسابقه غیر حرفه ای دنیا که با حضور بیش از 600 نفر برگزار شد! شرکت کنندگان باید از مسیر های بسیار دشوار و طاقت فرسا در سریعترین زمان ممکن عبور میکردند.



















:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 12 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محفوظ

وقتی خانم ها با من صحبت می کنند معمولا اظهار می دارند که رفتار آقایون آنها را تا حدی گیج می کند و به درستی نمی توانند تشخیص دهند که مردها از آنها چه انتظاراتی دارند. آنها از اینکه نمی توانند مردها را راضی نگه دارند اندکی ناراحت هستند. البته امروزه کمتر اتفاق می افتد که خانمی به رضایت و یا عدم رضایت مردها اهمیت دهد، چرا که خانم ها تصور می کنند که با در اختیار گذاشتن مسائل جنسی تمام مشکلات به راحتی قابل حل شدن می باشد.

تا زمانی که یک چنین دیدی نسبت به زندگی داشته باشید همه چیز بر وفق مراد پیش خواهد رفت، اما بدون توجه به اینکه چنین نقطه نظری درست است و یا اشتباه باید توجه داشته باشیم که مردهای امروزی، با تلاش هر چه بیشتر در پی یافتن جایگاه واقعی خود در اجتماع هستند. خانم هایی را داریم که به عضویت ارتش و پایگاه های فضایی در آمده اند و به خوبی از انجام وظایفی که بر گردن آنها نهاده می شود بر می آیند. آنها در سایر مشاغل صنعتی دیگر هم در حال پیشرفت و ترقی می باشند. رفته رفته قلعه مستحکم مردها در حال ویران شدن است و آنها احترام و ارج و قرب گذشته خود را کم کم از دست رفته می بینند.

اگر یک خانم این مقاله را بخواند شاید با خود بگوید که خوب این مشکل مردهاست و خودشان هم باید به فکر پیدا کردن راه حلی برای آن باشند. بله درست است اما نباید انتظار داشت که به یک باره معجزه روی دهد و همه چیز مطابق میل آنها شود. تاریخ برای سالیان دراز جایگاه و عملکرد مردها را در جامعه معین کرده و شما به راحتی نمیتوانید

در عرض چند سال آنرا تغییر دهید. شاید کمتر افرادی بتوانند در مقابل پیشرفت ها و موفقیت های خانم قد علم کنند اما یک چنین وضعیتی به طور قطع با خود مشکلاتی را نیز به همراه می آورد. یکی از مشکلات همانطور که قبلا نیز به آن اشاره داشتم این است که مرد قرن بیستم چه انتظاراتی دارد.

آقایون کم کم متوجه می شوند که جایگاه آنها چنان که در گذشته بوده، نیست. دیگر هیچ رد پایی از زمانیکه مردها نان آور خانه بودند و خانم ها هم باید در خانه مینشستند و فرزندان خود را بزرگ می کردند، نمانده است. شاید چنین تغییر شگرفی مستلزم سپری شدن مدت زمان بسیار زیادی باشد اما همانطور که مشاهده می کنید این امر در جوامع غربی با روند چشم گیری در حال پیشروی است. این روزها مردها می دانند که اگر بخواهند برای خود همسری پیدا کنند باید سخت تر از گذشته کار کنند و خانم ها سنگ های بیشتری در جلو پایشان می اندازند.

خوب، حالا مردها واقعا به دنبال چه چیز هستند؟

1) اول از همه مردها به دنبال کسی هستند که تشنه عشق و محبت باشد. شاید این حرف بسیاری از خانم ها را غافلگیر کند اما مردها دوست دارند مورد دوست داشتن قرار بگیرند و خودشان نیز کسی را دوست بدارند. مشکل اینجاست که خانم ها برخورد بی احساس و سردی با آنها دارند. پیدا کردن خانمی که قابل دوست داشتن باشد کمی مشکل است و مردها از اینکه بفهمند رویاهایشان را پیدا کرده اند خوشحال می شوند.

2) مردها دنبال خانمی می گردند که در نظرشان جذاب باشد. خانم ها اغلب تصور میکنند که مردها خیلی سطحی نگر بوده و تنها چیزی که برایشان اهمیت دارد وضعیت ظاهری خانم می باشد. مردها لزوما به دنبال خانم های کمر باریک نمی گردند و اکثر آنها از خانم هاي چهل کیلویی خوششان نمی آید، بلکه آنها می خواهند کسی را داشته باشد که به وضعیت ظاهری خود افتخار کند (البته این کار را نباید بیش از اندازه انجام دهد). مردها از داشتن نامزدی که قیافه خوبی داشته باشد لذت می برند و من فکر نمی کنم که مردی چیزی جز این به شما بگوید.

3) مردها به دنبال خانم هایی هستند که بتوانند به آنها اعتماد کنند. کسی که آنها را به خاطر خودشان بخواهد، کسی که بتوانند به او ایمان داشته باشند. شاید برایتان عجیب باشد اما برخي از خانم ها قابل اعتماد نبوده و بسیار بی وفا هستند. همین امر باعث می شود که مردها محتاط تر عمل کنند. بوسه روز عید و یا عشق بازی ها اصلا به حساب نمی آیند و این جزئی از خصوصیات خانم هاست. آقایون به شدت از بی وفایی و بد قولی بیزار هستند و به دنبال کسی می گردند که بتوانند از صمیم قلب به او اعتماد کنند.

4) مردها می خواهند برای خود تشکیل زندگی خانوادگی دهند و به دنبال شریکی هستند که بتواند با او در خانه زندگی کند. خانم هایی که در محیط های اجتماعی فعالیت می کنند برای مردها قابل قبول تر هستند چرا که آقایون تصور می کنند خیلی بهتر می توانند با این گونه افراد ارتباط برقرار کنند و ارتباطشان پایدار تر خواهد بود.

5) مردها به دنبال خانم هایی با روحیه زنانه و مهربان می گردند زیرا چنین خصوصیاتی باعث می شود که یک زن بتواند مادر بهتری برای بچه هایش باشد. البته این امر بدان خاطر نیست که مردها انتظار دارند خانم ها آنها را نیز تر و خشک کنند بلکه بدان خاطر است که دوست دارند فرزندانشان در آغوش مادر مهربان و دلسوزی پرورش پیدا کنند.

6) مردها به دنبال خانم های خوش مشرب هستند. بعضی از آنها خیلی سخت گیر بوده و برای جزئیات اهمیت بیش از اندازه ای قائل می شوند. آیا تا به حال دختر هایی را دیده اید که دارای خلق و خوی پسرانه هستند؟ مردها می خواهند از در کنار هم بودن با همسر خود لذت ببرند و احتیاج به محبت دارند به همین دلیل همیشه به دنبال فرد خوش طبعی هستند که بتوانند در کنار او به آرامشی که آرزوی آن را دارند دست پیدا کنند.

7) مردها به دنبال زن هایی هستند که حس و ظرافت زنانه خود را حفظ کرده باشند. البته منظور ما آن دسته از خانم هایی نیست که دائما به دنبال مد می روند و چهره خود را به انواع و اقسام اشکال مختلف در می آورند. خانمی که بادگلو می زند و از خود گاز معده خارج می کند هیچ گاه برای یک مرد قابل قبول نخواهد بود. این روزها خانم ها ممكن است از مشروبات الکلی استفاده کنند که این کار نيز به نوبه خود باعث میشود که نظر جنس مخالف به آنها جلب نشود. بعضی از خانم ها هستند که در زمان عصبانیت هر چه که دلشان می خواهد بار طرف مقابل می کنند که این کار به هیچ وجه به مزاج آقایون سازگار نیست. مردها نمی خواهند رفتار همسرشان به اندازه خودشان بی شرمانه و توهین آمیز باشد.

8) مردها کسی را می خواهند که حامی و پشتیبانشان باشد. خیلی از خانم ها منتظر هستند که اشتباه کوچکی از آقا سر بزند که آنها را به باد انتقاد بگیرند و در مسائل خصوصی و حتی شغلی شان دخالت کنند. آقایون به ارتباط خود به عنوان یک سیستم محافظ نگاه می کنند زمانیکه خانم نتواند یک چنین حسی را در آنها به وجود آورد و از این گذشته تا آنجا که می تواند از آنها انتقاد هم بکند، چیزی نمی گذرد که آقا از او جدا می شود.

9) مردها از خانم های عصبی که تمام مدت داد و فریاد می کنند خوششان نمی آید. آنها خانم هایی را می پسندند که اهل بحث و گفتگو باشند و قادر باشند که مشکلاتشان را از راه های منطقی حل کنند. شاید خلق و خوی آتشین شما را در همان روزهای اولیه اندکی جذاب باشد اما در روز 500 به هیچ وجه به شما افتخار و قدرت نخواهد بخشید.

10) مردها از خانم هایی که آنها را به چالش وا می دارند خوششان می آید. دوست میدارند که خانم ها، آنها در انتظار بگذارند. مردها معمولا زمانی که احساس امنیت کنند اندکی در رابطه تنبل می شوند اما زمانیکه آنها را به چالش وا می دارید، حداقل کاری برای انجام دادن دارند. اگر می خواهید مرد خود را همواره به خود علاقمند نگه دارید باید او را همیشه به چالش وادار کنید.

11) مردها به دنبال همسری می گردند که به آنها متعهد باشد. هر چند پیدا کردن چنین شخصی مشکل است اما می توانید حداقل آرزوی داشتن یک چنین همسری را داشته باشید. مردها نامزدی را دوست دارند که بتوانند به او اعتماد کنند و مشکلات و ناراحتی هایشان را با او در میان بگذارند. تعهد مثل یک خیابان یکطرفه نیست و باید از جانب هر دو طرف رعایت شود. چنین نیازی برای همیشه در وجود تمام مردها باقی خواهد ماند.

12) مردها دوست ندارند که تنها زندگی کنند.

حقیقت این است که مردهای امروزی به دنبال یک خانم مجرد قابل اطمینان و جذاب هستند که بتوانند رابطه بلند مدتی را با او آغاز کنند.

آنها می خواهند با او از زندگی خود لذت ببرند و دقایق خود را با او تقسیم کنند تا آرام و قرار بگیرند. افراد مجرد کمی وجود دارند که خواهان ارتباط بلند مدت هستند. مشکلی که مردها با آن مواجه هستند این است که دنیا به طور کلی عوض شده. زمانی که انتظار هیچ چیزی را ندارند به سرعت برایشان زن می گیرند و طوری که متوجه نشوند بچه دار می شوند. آنها فقط و فقط به دنبال ارزش و احترام از طرف شریک زندگی خود هستند و بس.

در حالیکه خانم ها در نقش های اجتماعی خود بسیار موفق هستند خوب است که هیچ گاه از یاد نبریم که جایگاه اصلی آنها به خانه و خانواده شان تعلق دارد



:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 12 تير 1389 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 7 صفحه بعد